Prečo je v súčasnom svete také dôležité budovať si svoju osobnú značku?
Až 95% ľudí si vás vyhľadá cez google predtým, ako sa Vás chystá osobne stretnúť. Skúste si zadať do vyhľadávača vaše meno a zistíte, čo tvorí vašu osobnú značku.
V prípade, že si hľadáte prácu, chcete, aby vás takto videl váš potenciálny zamestnávateľ? Alebo budúci biznis partner? Predtým, než sa s vami rozhodne spolupracovať, si vás takmer vždy vyhľadá na internete.
Súčasťou riadenia vlastnej kariéry je aj stratégia budovania si osobnej značky. V prípade, že ju vytvárate cielene, máte šancu na oveľa zaujímavejšie pracovné príležitosti.
Čo je osobná značka?
To, čo vám pomáha odlíšiť vás od ostatných, či už dizajnom, hodnotami, príbehom, prístupom atď.:
– ako vás iní vidia
– čím vás odlišujú od ostatných
– čo vás robí “ vami“
– ako chcete, aby vás videli iní
– akú máte v očiach druhých reputáciu
Hlavným cieľom budovania osobnej značky by malo byť vytváranie obrazu o vás v očiach iných a odlíšenie sa od konkurencie.
Ako si vybudovať osobnú značku ?
– identifikujte svoju oblasť pôsobenia a cieľovú skupinu v nej
– buďte expertom vo svojej oblasti a svoje vedomosti zdieľajte
– buďte viditeľný (vymažte však všetky fotky, ktoré by vám mohli u potencionálneho zamestnávateľa uškodiť)
– buďte aktuálny
Na záver myslite na to, že vaša značka by sa mala stále zlepšovať a rásť spolu s vami. A hlavne podporovať informácie, ktoré uvádzate vo vašom CV.